Allan Cordero & Mike Goodings – HERO ELEMENTARY – EP. 1116A: BUGGING OUT
Dan Lee, Stephanie Duncan, CCE, Jason Cohen & Doug Appeldoorn – OLLIE’S PACK
Orion McCaw – CARMEN SANDIEGO SEASON 3: THE LUCHADORA TANGO CAPER
Paul Hunter & Merissa Tse – NATURE CAT: TALLY HO, A VOLCANO!/NO REST FOR THE SQUEAKY
Sponsored by/Commandité par: Annex Pro/AVID
Dan Hawkes – FEAR OF DANCING
Eugene Weis – HOWIE MANDEL, BUT ENOUGH ABOUT ME
Kyle Gregory Sanderson – RUNNING WILD: THE CATS OF CORNWALL
Michael Brockington, Caroline Christie, CCE & Astrid Schau-Larsen – FIRST WE EAT
Sponsored by/Commandité par: REDLAB
Andrea Beça – SOLIDARITY FILM CAMP
Hart Snider & Jason Schneider – MARTHA
Kyle Gregory Sanderson – PASS THE SALT
Rachel Guergis – THE PILGRIMAGE
Sponsored by/Commandité par: Boris FX
Carole Larsen – REBELLION
Ian Daly, Thomas Lieu, Steven Budd & Christina To – WHILE THE REST OF US DIE: COLLAPSE
Rob Chandler, BFE – BANGED UP ABROAD: POP STAR SMUGGLER
Robert Kew – STILL STANDING: RANKIN INLET, NUNAVUT
Sponsored by/Commandité par: IATSE local 891
Amélie Labrèche – NADIA, BUTTERFLY
Andres Landau – AKILLA’S ESCAPE
Matthew Hannam, CCE – THE NEST
Matthew Hannam, CCE – POSSESSOR
Sponsored by/Commandité par: Blackmagic Design
Andrew Gurney – ALL-ROUND CHAMPION: EP. 206 – SNOWBOARDING
Lindsay Ragone – ALL-ROUND CHAMPION: EP. 107 – BMX RACING
Michael Tersigni, CCE – HOME TOWN: FROM LOS ANGELES TO LAUREL
Wesley Finucan, Baun Mah & Peter Topalovic – GREAT CHOCOLATE SHOWDOWN: EP. 101 – THE WORLD NEEDS S’MORE PEOPLE LIKE YOU
Sponsored by/Commandité par: Bell Media
Courtney Goldman – GHOSTWRITER: CASE OF THE MISSING GHOST – PART 2
Courtney Goldman & Nathan Martinak – ENDLINGS: THE END IS THE BEGINNING – PART 2
Gordon Rempel, CCE – UPSIDE-DOWN MAGIC
Justin Li – THE ASTRONAUTS
Sponsored by/Commandité par: MELS
Diane Brunjes – THE CLARK SISTERS: FIRST LADIES OF GOSPEL
James Patrick – CHRIS WATTS: CONFESSIONS OF A KILLER
Lisa Binkley, CCE – ZOMBIES 2
Sandy Pereira – CARDINAL: SCOTT
Sponsored by/Commandité par: APM Music
Ben Lee Allan – TIGRESS
Lucius Dechausay – A REVOLUTION OF LOVE
Rick Bartram – LOLA’S WAKE
Yvann Thibaudeau – OUROBOROS
Sponsored by/Commandité par: Vanguarde Artists
Caroline Christie, CCE – JANN: EP. 202
Isabelle Malenfant, CCE – EN TOUT CAS: EP. 27
Kyle Martin, CCE – LETTERKENNY
Trevor Ambrose, CCE – SCHITT’S CREEK: EP. 614 HAPPY ENDING
Sponsored by/Commandité par: SIM
Aaron Marshall, CCE – VIKINGS: EP. 610
David B. Thompson, CCE – FORTUNATE SON: EP. 108
Eric Genois – FAITS DIVERS: EP. 32
Jay Prychidny, CCE – SNOWPIERCER: EP. 101: FIRST, THE WEATHER CHANGED
Jay Prychidny, CCE & Liyana Mansor – THE ALIENIST: EP. 204: ANGEL OF DARKNESS: GILDED CAGE
Sponsored by/Commandité par: Company 3
Alvin Campana – FOR THE RECORD: THE BROKEN HEARTS TOUR
Jon Anctil – 50 STATES OF FRIGHT: RED RUM (COLORADO) – PART 1
Justin Li – 50 STATES OF FRIGHT: ALMOST THERE (IOWA) – PART 3
Sabrina Pitre – 50 STATES OF FRIGHT: STEPS TO HELL (WASHINGTON) – PART 2
Sponsored by/Commandité par: Take 5 Productions
Calum Hotchkiss – CONTINUUM (University of Windsor)
Josh Wood – DOWN DELORO RIVER (Sheridan College)
Lexy Troth – ANAMNESIS (Sheridan College)
Nicolas Orska – MARIONETTES (Emily Carr University)
Sponsored by/Commandité par: Insight Productions
Michel Arcand’s career as an editor has spanned more than 40 years, earning him a unique place in the Canadian cinema community amongst the artists and professionals whose careers he has watched emerge and mature.
He has even guided—and continues to guide—some of our greatest filmmakers: Léa Pool, Jean-Claude Lauzon, Pierre Falardeau, Robert Ménard, Charles Binamé, Chloé Robichaud, and Sébastien Pilote, to name but a few.
Michel Arcand fait partie de ce groupe de créateurs et d’artisans de haut niveau dont la réputation a traversé les frontières et son talent a été mis à contribution dans des productions internationales d’envergure. Des films comme TOMORROW NEVER DIES : JAMES BOND #18, SUNSHINE ou THE SIXTH DAY ont été vus par des centaines de milliers de spectateurs à travers le monde.
Generous with his time and wealth of experience, he is a founding member of the Comité des Treize, an independent group whose mission is to unite editors of all stripes to promote the field and restore its prestige.
Pigiste depuis toujours, il est soucieux des conditions dans lesquelles lui-même et ses pairs exercent leur métier. Cette volonté d’appuyer autrement sa collectivité l’a mené à siéger au conseil d’administration de l’Académie canadienne du cinéma. Puis de 2006 à aujourd’hui, il siège à un conseil d’administration de l’Association québécoise des techniciens de l’image et du son (AQTIS section locale 514 de IATSE).
Homme de principes, il est attaché aux valeurs collectives et à l’équité entre toutes les fonctions essentielles à la réalisation d’une œuvre. Il milite en faveur d’une organisation forte et unifiante pour les représenter et assurer l’investissement nécessaire dans le perfectionnement professionnel et la formation de la relève.
Jane Tattersall’s career in sound began during a rainstorm. A graduate of Queens University (philosophy), her first job in film was as a researcher/writer on a BBC/TVO documentary series. When the picture editor added the rumble of thunder to an otherwise merely beautiful landscape scene, it was love at first sound.
Si vous demandez à Jane ce qui a pu contribuer à son succès des 30 dernières années, elle en attribuera le mérite à la chance d’avoir été mentorée par les meilleur.e.s monteur.euse.s sonores et mixeur.euse.s du monde du cinéma. De grand.e.s réalisateur.trice.s comme Jaco van Dormael, Bill Forsyth, Deepa Mehta, David Cronenberg et Istvan Szabo ont contribué à son éducation.
Jane built relationships with Canadian filmmakers like Clement Virgo, Sarah Polley, Richie Mehta, and Mike McGowan. Jane’s passion for sound excellence and hard work helped this next generation of filmmakers take the stage at the Oscars, at Cannes, in Toronto and at film festivals around the world.
Jane’s work has taken her to studios beyond Canada, including stints in Berlin, Brussels, Budapest, London, LA, Skywalker, and New York. Numerous credits, nominations and awards followed and today Jane counts over 170 credits (film and television), and over 100 nominations and awards. Jane’s recent sound supervising includes THE HANDMAID’S TALE, THE NORTH WATER and 13 MINUTES.

Michel Arcand’s career as an editor has spanned more than 40 years, earning him a unique place in the Canadian cinema community amongst the artists and professionals whose careers he has watched emerge and mature.
He has even guided—and continues to guide—some of our greatest filmmakers: Léa Pool, Jean-Claude Lauzon, Pierre Falardeau, Robert Ménard, Charles Binamé, Chloé Robichaud, and Sébastien Pilote, to name but a few.
Michel Arcand fait partie de ce groupe de créateurs et d’artisans de haut niveau dont la réputation a traversé les frontières et son talent a été mis à contribution dans des productions internationales d’envergure. Des films comme TOMORROW NEVER DIES : JAMES BOND #18, SUNSHINE ou THE SIXTH DAY ont été vus par des centaines de milliers de spectateurs à travers le monde.
Generous with his time and wealth of experience, he is a founding member of the Comité des Treize, an independent group whose mission is to unite editors of all stripes to promote the field and restore its prestige.
Pigiste depuis toujours, il est soucieux des conditions dans lesquelles lui-même et ses pairs exercent leur métier. Cette volonté d’appuyer autrement sa collectivité l’a mené à siéger au conseil d’administration de l’Académie canadienne du cinéma. Puis de 2006 à aujourd’hui, il siège à un conseil d’administration de l’Association québécoise des techniciens de l’image et du son (AQTIS section locale 514 de IATSE).
Homme de principes, il est attaché aux valeurs collectives et à l’équité entre toutes les fonctions essentielles à la réalisation d’une œuvre. Il milite en faveur d’une organisation forte et unifiante pour les représenter et assurer l’investissement nécessaire dans le perfectionnement professionnel et la formation de la relève.

Jane Tattersall’s career in sound began during a rainstorm. A graduate of Queens University (philosophy), her first job in film was as a researcher/writer on a BBC/TVO documentary series. When the picture editor added the rumble of thunder to an otherwise merely beautiful landscape scene, it was love at first sound.
Si vous demandez à Jane ce qui a pu contribuer à son succès des 30 dernières années, elle en attribuera le mérite à la chance d’avoir été mentorée par les meilleur.e.s monteur.euse.s sonores et mixeur.euse.s du monde du cinéma. De grand.e.s réalisateur.trice.s comme Jaco van Dormael, Bill Forsyth, Deepa Mehta, David Cronenberg et Istvan Szabo ont contribué à son éducation.
Jane built relationships with Canadian filmmakers like Clement Virgo, Sarah Polley, Richie Mehta, and Mike McGowan. Jane’s passion for sound excellence and hard work helped this next generation of filmmakers take the stage at the Oscars, at Cannes, in Toronto and at film festivals around the world.
Jane’s work has taken her to studios beyond Canada, including stints in Berlin, Brussels, Budapest, London, LA, Skywalker, and New York. Numerous credits, nominations and awards followed and today Jane counts over 170 credits (film and television), and over 100 nominations and awards. Jane’s recent sound supervising includes THE HANDMAID’S TALE, THE NORTH WATER and 13 MINUTES.
Richard Crouse est le critique de cinéma régulier sur les chaînes d’information en continu CTV News Channel et CP24. Il est fréquemment invité à de nombreuses émissions de radio et de télévision au Canada. Son émission de radio entendue partout au pays le samedi après-midi, THE RICHARD CROUSE SHOW, est diffusée à partir de la chaîne News Talk 1010 à Toronto. Il est aussi l’auteur de dix ouvrages sur l’histoire de la culture populaire, notamment de "Who Wrote the Book of Love," du best-seller "The 100 Best Movies You've Never Seen," sa suite intitulée "The Son of the 100 Best Movies You've Never Seen," le succès de librairie "Raising Hell: Ken Russell and the Unmasking of The Devils" et de l’essai "Elvis is King: Costello's My Aim is True." Il écrit aussi sur la culture populaire et les automobiles pour le Toronto Star.
2 X 1 ABONNEMENT D'UN AN À LA SUITE ADOBE CREATIVE CLOUD
1 CLAVIER DE MONTAGE BLACKMAGIC DESIGN
Kyle Gregory Sanderson
1 LICENCE DE DAVINCI RESOLVE STUDIO
Rick Bartram
3 X 1 ABONNEMENT D’UN AN À LA SUITE BORIS FX
Gordon Rempel,CCE | Sabrina Pitre | Chen Sing Yap
2 X 1 ABONNEMENT D'UN AN AU CCE
Denise Lee | Joan Hutton
Comité des prix CCE :
Comité des communications du CCE :
Responsable des opérations du CCE :
Spécialiste des communications du CCE :
Conception et réalisation du site web du CCE :